- Gyártási hely: Olaszország
- Gyártási idő: 1954
- Motor: 2451 cm3, V6, 112 LE
- Végsebesség: 180 km/h
- Futott kilométer: –
- Tulajdonos: Csüllög Zsolt
Az egyik leghíresebb ókori római útról, a Rómából Pisába vezető Via Aureliáról elnevezett Lancia típusról regényt lehet írni, volt aki meg is tette. Ennek érzékeltetésére elég talán annyi, hogy a típust 1950 és 1958 között gyártották, a B20 jelzésű kupét azonban csupán hét évig, mert előálllítása csak 1951-ben vette kezdetét. Ez alatt a hét év alatt azonban nem kevesebb, mint hat generáció született belőle. A típussorozat magyar vonatkozással is bír, tervezését ugyanis nem más irányította, mint a magyar származású Vittorio Jano (azaz: János Viktor). Ő felügyelte Francesco de Virgilio munkáját is, aki a világ első nagyszériás V6-os motorját tervezte az Aurelia számára. Az új hengerelrendezéssel, illetve inkább hengerszámmal az addig alkalmazott V4-es vibrációját kívánták orvosolni – méghozzá sikerrel. A bemutatott Aurelia B20-as a negyedik szériából való, jellegzetessége a két és fél literes, 112 lóerős V6-os motor, és a korábbi ferde lengőkaros helyett a De-Dion hátsó felfüggesztés. Az Aurelia B20-ra olyan neves vásárlók is szemet vetettek, mint a kor egyik leghíresebb amerikai színésze, Gary Cooper. B24 jelzésű kabrió változata filmszerepet is kapott Dino Risi Előzés című 1962-es alkotásában. Érdekesség, hogy a filmvégi balesetben nem a főszereplő Aureliát, hanem egy Alfa Romeo Spidert törtek rommá.


